ÁSZF – CometCube

Termék kosárba helyezve

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Juhász Ákos e. v.

cometcube.com

 

 

Fogalommeghatározások/Definíciók:

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

Fogyasztó: olyan természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró személy.

Felhasználó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely elektronikus hírközlési szolgáltatást vesz igénybe, vagy arra jogosultságot szerzett.

 

I. ALAPVETŐ INFORMÁCIÓK SZOLGÁLTATÓRÓL

 

Szolgáltató neve: Juhász Ákos e. v.

Szolgáltató székhelye: 4900 Fehérgyarmat, Május 14. tér 39 III. em. 14. ajtó

Szolgáltató elektronikus levelezési címe: info@cometcube.com

Szolgáltató telefonszáma: +36 (70) 884-8757

Szolgáltató nyilvántartási száma: 59774778

Szolgáltató adószáma: 90544516-2-35

a továbbiakban mint: „Szolgáltató”

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha

van): NAV

Szerződés nyelve: magyar

Tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

Shopify Inc. Székhely: 150 Elgin St, Suite 800, Ottawa, ON, K2P 1L4, Kanada Telefon:
+1 888 746 7439 E-mail: support@shopify.com Honlap: shopify.com

II. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

A jelen Általános Szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint e dokumentum értelmezésére a magyar nemzeti jog az irányadó, ami alapján a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. november 10. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen Általános Szerződési Feltételek módosításait Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról legkésőbb 30 napon belül e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése Szolgáltató kifejezett hozzájárulása nélkül.

Szolgáltató nem vállal felelősséget Szolgáltatóhoz nem köthető, Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban.

III. VÁSÁRLÁS

A szolgáltatás megrendelése során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás (pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától (ex tunc) érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.

Szolgáltatót Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja Felhasználókat, hogy Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.

IV. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK KÖRE ÉS ÁRAK

A megjelenített termékek a webáruházból online (bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát), azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat (ha vannak).

Külön csomagolási költség - nem kerül felszámításra, kivéve, ha Felhasználó dísz-, vagy egyéb speciális csomagolást kér.

A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a hatályos szabályozásoknak. Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére olyan ár kerül a Webáruház felületére, amire vonatkozóan nincs meg Szolgáltató szerződéskötési akarata, akkor Szolgáltató nem köteles a megrendelést azon az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja az általa megfelelőnek tartott áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni e módosított ajánlatot.

A szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, (nincs meg a felek kölcsönös és egybehangzó nyilatkozata), abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, ez egyértelműen nem keletkeztet jogokat sem kötelezettségeket.

V. RENDELÉS MENETE

1.Felhasználó regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

3. Felhasználó a kiválasztott tételek, mennyiségek után a „vásárlás” gombra kattintva kezdeményezi a vásárlási szándékát, a felugró ablakon tudja folytatni azt.

4. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „x” ikonra kattintva törölheti a vásárlás kezdeményezését, illetve a kosár tartalmát.

5. Szállítási költség: A szállítás INGYENES

6. Kuponkódot a „kuponkód” mező kitöltésével a megfelelő kód beírása után a „beváltás” gombra kattintva válthat be.

7. A rendelés véglegesítéséhez Felhasználó a következő adatok kell megadja az erre irányadó megfelelő mezőkbe: Vezetéknév; Keresztnév; E-mail; Telefonszám; Irányítószám; Város; Utca, Házszám

7.1. A rendelési megjegyzés mezőbe külön üzenetet küldhet Felhasználó Szolgáltatónak.

7.2 Kiválaszthatja feliratkozik-e Szolgáltató hírlevelére (nem kötelező).

8.Jelenleg csak utánvétes fizetés áll rendelkezésre.

8.1. Fizetés utánvétellel: A megrendelt termék futárszolgálattal, vagy csomagpontra kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak, vagy a csomagponton teljesítse készpénzben, vagy bankkártyával a megrendelt termék(ek) átvételekor.

9. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik, 8-17 óra közötti időszakban.

10. Felhasználó a „megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban szabadon ellenőrizheti a megadott adatokat, vagy emailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát, esetleges rendeléssel kapcsolatos módosításokat.

11. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.

12. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben ellenőrizni, illetve javítani tudja a bevitt adatokat. Felhasználónak lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását a megadott elérhetőségek igénybevételével.

13. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy az elektronikus levelezési fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

14. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás automata visszaigazolás minősül, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előzőkben megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

VI. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS


A) A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon, munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
B) Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 7 munkanapon belül.
C) Az adásvételi szerződés alapján Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
D) Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
E) Szolgáltató késedelme esetén Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

F) Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

Fa) Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

Fb) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

Ha Szolgáltató késedelembe esik, Felhasználó követelheti a teljesítést, vagy ha a késedelem következtében a szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, elállhat a szerződéstől.

Felhasználó elállásához nincs szükség a teljesítéshez fűződő érdek megszűnésének bizonyítására, ha

a) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni; vagy
b) a jogosult az utólagos teljesítésre megfelelő póthatáridőt tűzött, és a póthatáridő eredménytelenül telt el.
G) Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.
H) Szolgáltató felhívja Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik. Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget is érvényesíti Felhasználókkal szemben. Felhívja Szolgáltató Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi jogi tanácsadója segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is Felhasználót terheli.

 

VII. ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI JOG

 

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

 

Az elállási/felmondási határidő az 14 nap.

 

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Elektronikus úton: info@cometcube.com, a tárgy mezőben feltüntetve az „elállás” kifejezést.

Postai úton: Juhász Ákos e. v. 4900 Fehérgyarmat, Május 14. tér 39. III. em. 14. ajtó.

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási-/felmondásinyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

 

VIII. AZ ELÁLLÁS/FELMONDÁS JOGHATÁSAI

 

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

 

Útmutató az elállási-/felmondásiminta-tájékoztató kitöltéséhez:

attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi

vagy,

attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi (több termék esetén).

 

A Vállalkozás neve: Juhász Ákos e. v.

postai cím: 4900 Fehérgyarmat, Május 14. tér 39. III. em. 14. ajtó.

telefonszám: +36708848757

e-mail: info@cometcube.hu

 

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

Ha Fogyasztó a szerződés alapján árut vett át,

Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.

és

Az áru visszaküldésének közvetlen költségét – azaz 1900 Ft fuvarozási költséget – Ön viseli.

és

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

IX. ELÁLLÁSI-/FELMONDÁSINYILATKOZAT-MINTA

 

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett:

A Vállalkozás neve: Juhász Ákos e. v.

postai cím: 4900 Fehérgyarmat, Május 14. tér 39. III. em. 14. ajtó.

telefonszám: +36708848757

e-mail: info@cometcube.hu

 

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

 

Fogyasztó(k) neve:

 

Fogyasztó(k) címe:

 

Fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

 

Kelt

 

 

 

 

Kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

X. KELLÉKSZAVATOSSÁG

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Ön a CometCube (Juhász Ákos e. v. ) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kettő éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a(z) CometCube (Juhász Ákos e. v.) vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

XI. TERMÉKSZAVATOSSÁG

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

 

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

XII. JÓTÁLLÁS

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján Szolgáltató jótállásra köteles, ha Felhasználó Fogyasztónak minősül.

Ön hibás teljesítés esetén jogszabály és/vagy jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?

A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.

 

Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?

Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.

 

Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?

A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén

a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.

 

Önt milyen jogok és milyen határidőben illetik meg, ha a jótállás önkéntes vállaláson alapul?

 

Önt a(z) Vállalkozás hibás teljesítése esetén a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban foglalt használati vagy garanciális feltételekkel, 2 éves határidőn belül a(z) javítás, csere, vételár visszatérítés jótállási jogok illetik meg.

Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények?

 

A jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.

 

Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?

Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) Fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet Fogyasztó számára.

 

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Ha Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

XIII. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ÉVÉNYESÍTÉSE ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

- Csak Fogyasztónak Minősülő Felhasználók Esetén -

  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) rendelkezéseitől Fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  • Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek Szolgáltatót terhelik.
  • Szolgáltató Fogyasztó által Szolgáltatónál bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  • A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  • Szolgáltató, ha Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, értesíti Fogyasztót, igazolható módon.
  • Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  • Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor Szolgáltató Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

XIV. VEGYES RENDELKEZÉSEK

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása semmi esetre sem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

Szolgáltató és Felhasználó a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Szolgáltató mindent megtesz azért, hogy Felhasználó érdekeit megvédje, a vitás ügyeket Felhasználó számára kedvezőbb módon rendezzék. Minden vitás ügy megoldására egyedi figyelmet fordít, hogy a legkedvezőbb tudja nyújtani Felhasználónak, de Szolgáltató kiköti, hogy akár panasztétel, akár vitás ügy miatti kapcsolatfelvétellel/rendezéssel nem tesz különbséget panaszosok, érintettek között, egyenlően bánik mindegyikkel.

Szolgáltató rögzíti, hogy a webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Az oldal más országokból is meglátogatható, ezért Felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy Felhasználó és Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar nemzeti jog. Amennyiben Felhasználó fogyasztó, úgy a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény alapján Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

Szolgáltató megfelel az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló jogszabályoknak.

Minden olyan nemzeti, továbbá Európai Uniós jogszabály e szerződés automatikus részét képezi, amely Fogyasztó jogait előmozdítani, megvédeni hivatott, Szolgáltató Fogyasztó hátrányára semmilyen esetre sem tér el.  E fogyasztói jogokkal (illetve bármilyen az oldalon lévő jogi nyilatkozattal, szerződéssel stb.) kapcsolatban további információkat kérhet Szolgáltatótól vagy Szolgáltató jogi tanácsadójától, akinek adatai: Név: Bőnyei Attila; 4. éves jogász, hallgató (Debreceni Egyetem), elérhetőség: info@theconsortiumagency.com. E szolgáltatás teljesen díjmentes és nem minősül jogi szaktanácsadás bármilyen módjának, csupán tájékoztató jellegű.

Jelen szerződésben a fentiek alapján a következő jogszabályok irányadóak különösen:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.): Ez a törvény szabályozza a polgári jogi jogviszonyokat, beleértve a szerződések megkötését, teljesítését és megszűnését.

- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Elker. tv.): A törvény az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó szabályokat tartalmazza, különös tekintettel a szolgáltatók kötelezettségeire és Fogyasztók jogaira.

- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól: Ez a rendelet részletesen szabályozza a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződések megkötésének, teljesítésének és megszűnésének feltételeit, beleértve az elállási jog gyakorlását is.

- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotv.): A törvény az adatkezelés és adatvédelem alapvető szabályait határozza meg, biztosítva a személyes adatok védelmét és az információszabadságot.

- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról: Ez a törvény tiltja a fogyasztókat megtévesztő vagy agresszív kereskedelmi gyakorlatokat, védve a fogyasztók érdekeit.

- 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól: A törvény a reklámtevékenység alapvető szabályait és korlátait határozza meg, biztosítva a fogyasztók megfelelő tájékoztatását és védelmét.

- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről: Ez a törvény szabályozza az elektronikus hírközlési szolgáltatások nyújtását és igénybevételét, beleértve a szolgáltatók és felhasználók jogait és kötelezettségeit.

- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

- a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet

- 2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról

XV. PANASZKEZELÉSSEL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓ

- Csak Fogyasztónak Minősülő Felhasználók Esetén -

Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést kellő és megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége fényében teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt (telefonon tett panasz) azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát is átadja a vásárlónak.

Az írásbeli panaszt Szolgáltató 15 napon belül írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját világosan és érthető módon, érvekkel alátámasztva megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):

Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi ügyekben az illetékes kormányhivatal jár el erről bővebb tájékoztatást a https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok oldalon kaphat.

Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Békéltető testület neve

Békéltető testület székhelye, címe:

Illetékességi terület

Budapesti Békéltető Testület

Budapest
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Budapest

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Pécs
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu

E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu

Baranya vármegye,

Somogy vármegye,

Tolna vármegye

Borsod-Abaúj-Zemplén
Vármegyei Békéltető Testület

Miskolc
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
501-871 (folyamatban lévő ügyek)
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

 E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,

Heves vármegye,

Nógrád vármegye

Csongrád-Csanád Vármegyei
Békéltető Testület

Szeged
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Békés vármegye,

Bács-Kiskun vármegye,

Csongrád-Csanád vármegye

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székesfehérvár
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu

E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

Fejér vármegye,

Komárom-Esztergom vármegye,

Veszprém vármegye

Győr-Moson-Sopron Vármegyei
Békéltető Testület

Győr
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Győr-Moson-Sopron vármegye,

Vas vármegye,

Zala vármegye

Hajdú-Bihar Vármegyei
Békéltető Testület

Debrecen
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,

Hajdú-Bihar vármegye,

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Budapest
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszáma: +36 1 792 7881
Elnök: Dr. Koncz Pál
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu

 www.panaszrendezes.hu

 E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Pest vármegye

 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület Fogyasztó vagy Szolgáltató kérésére tanácsot ad Fogyasztót megillető jogokkal és Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot,

vagy

b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve, ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület rendelkezik illetékességgel.

Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amely elérhető: http://ec.europa.eu/odr

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről törvényben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles (bizonyos kivétellel). Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

Amennyiben Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

A pert keresetlevéllel szükséges megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  1. az eljáró bíróságot;
  2. a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  3. az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  4. azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  5. a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

A dokumentum felülvizsgálatát Bőnyei Attila 4. éves jogász hallgató végezte.

Elérhetőség: info@theconsortiumagency.com